martes, 18 de agosto de 2015

CONTE INFANTIL EL SANTUARI



Per fi puc presentar-vos el llibre que he estat enquadernant aquestes setmanes.
La idea va sorgir a la biblioteca. Vaig veure dalt d’un prestatge un gran llibre titulat “La Granja”. Vaig pensar en mostrar-li a la meva filla, però de seguida se’m van treure les ganes d’obrir-lo i veure com se’ns mostra de forma “irreal” el que succeeix a les granges. Animals que pasturen “feliçment” i que “donen” la seva llet, els seus ous, la seva pròpia carn a mercè de la humanitat.

Vaig dir-me que havia d’escriure un llibre on es mostrés una altra realitat: la dels santuaris. Per a qui no hagi pogut encara visitar-los, són llocs dedicats a la recuperació d’animals que han estat explotats, ja sigui a la industria, a l’oci, o per la simple desídia d’alguns humans.
Li vaig demana a la Maite Muro que fes les il·lustracions; principalment perquè és una amiga amb una gran sensibilitat en aquests temes, una altra perquè és una gran artista. Vull agrair-li la seva tasca, ja que va dibuixar bo i estar travessant un moments complicats. Alhora els ha cedit per a la causa, amb la que empatitza de fa dècades.

El llibre està dirigit, principalment, als nens i a les nenes, però no exclusivament. Faig servir un llenguatge senzill, intentant mostrar el que van viure i viuen els nous protagonistes. Per fer-lo un xic interactiu, al final cada nen/a podrà fer la seva aportació artística i personalitzar el conte.

He realitzat seixanta exemplars, trenta en català i trenta en castellà, les meves dues llengües i també les dels meus fills.

L’enquadernació d’aquesta primera edició ha estat artesanal. El que en un principi va ser un impediment, ja que volia que sí o sí fos amb tapes dures, l’editorial no podría oferir-me-les en aquests moments, ha resultat un retrobament amb les tasques manuals, el contacte amb el paper, la costura, que en altres moments de la meva vida m’havien proporcionat gran satisfacció.
El resultat final em fa pensar en un àlbum de fotos on estan els nostres amics esperant que coneguem la seva historia.
A part de poder difondre la tasca dels santuaris, vull poder fer aportacions econòmiques a tots i cadascun de la península.
Espero que tingui la màxima difusió i que puguem entre totes col·laborar per al benestar d’aquests éssers.
Si voleu fer una comanda, al karengorges@gmail.com. Estarà a la Fira Vegana de Barcelona, cada mes a partir del 23 d’agost. Espero aviat trobar altres punts per poder oferir-lo, així com en aquells santuaris que s’interessin per la seva distribució.






No hay comentarios:

Publicar un comentario