jueves, 10 de septiembre de 2015

ENTREVISTA A UNA MARE VEGANA: MIREIA BES


Nom i edat. Lloc on vius.
Mireia Bes Cama, 37 anys. Barcelona. Tinc un fill de 4 mesos.

Com va ser l’inici al veganisme?
Vaig començar sent vegetariana als 23 anys. Vaig adoptar a un cobai (conill porquí) a qui m'estimava molt. Vaig buscar informació per cuidar-la bé i el llibre que em vaig comprar explicava que a sud Amèrica se les mengen. Allò em va impactar i em va fer reflexionar que perquè tenia més dret un gos, un gat, un cobai, per damunt d'un porc, d'una vaca, d'un conill... Ja havia vist granges d'animals i em semblaven un escàndol però el meu cobaiet va ser el detonant, mai li estaré prou agraïda. 10 mesos després em vaig assabentar que les vaques "lleteres" i les gallines "ponedores" també pateixen molt i em va semblar que el coherent era el veganisme i no pas ser vegetariana i prou. Cada vegada m'assabentava de noves explotacions d'animals: productes testats, experimentació, espectacles.... He anat eliminant tot el que inclogui patiment animal a mesura que m'he anat assabentant que existeix.

Com ho va viure la teva família?
La meva família ho va respectar. L'únic problema va ser que jo tenia la sensació d'haver vist la llum, de tenir la raó absoluta i volia imposar-ho a ells també. A la meva família els agraden els animals, sempre hem tingut gos, hem recollit ocells malalts o ferits, etc... No entenia que si els agradaven els animals, poguessin seguir menjant-se'ls. I menys, si jo els havia explicat què els feien. En fi, que vam tenir bastantes discussions però per culpa meva, ells mai van voler que jo tornés a menjar carn. Encara ara no entenc perquè no volen fer el pas però ja em vaig adonar fa molt temps, que això s'ha de decidir per un mateix, que només pots informar però que després cadascú fa el que vol i no s'aconsegueix res enfadant-se. Si més no he aconseguit veganitzar als novios!

Què els diries a les famílies que volen iniciar-se en el veganisme i tenen pors?
A les famílies que volen fer el pas, els diria que no tinguin cap por, al contrari. Jo sóc mare d'un nen i penso que res millor per la seva salut que no menjar carn. Jo veig donar carn a un nen com donar-li cafè o alcohol. La llet de vaca per a una persona tingui l'edat que tingui, em sembla una aberració. És un aliment dissenyat per fer créixer a un vedell!!! Més antinatural impossible. Crec que com a simis que som, l'important és menjar molta fruita, jo ho faig i estic sempre sana i el meu nen està al percentil 95 d'alçada!

Quina opinió tens de les vacunes?
Les vacunes és un tema que no tinc del tot clar. En principi, no m'agraden. Per una banda, no són veganes, per l'altra comporten problemes i han donat casos de morts sobtades. Al meu fill per ara no l'he vacunat però reconec que la mort del nen d'Olot em va impactar i encara m'estic plantejant el tema.

Lectures que t’hagin ajudat.
Al principi em va ajudar molt un llibre de receptes de la Rocio Buzo. Quan em vaig fer vegana poques receptes circulaven. Ara n'hi ha moltíssimes. Em va ajudar llavors una web que es deia mundovegetariano que no sé ni si existeix encara. Penso que si un està interessat en el tema, hi ha un munt de webs de tot tipus, grups de facebook, etc. Ara ja no hi ha excuses.

Llista de la compra imprescindible.
Fruita de la temporada, fruits secs, llegums, oli, hortalisses...Això imprescindible, després ja venen capricis com per mi seria la llet de civada o d’ametlles, galetes, salses, pasta, etc.

Què fas amb la soja i el gluten?
Respecte el gluten i la soja, intento evitar-los però confesso que no ho faig tant com m'agradaria. De tant en tant em menjo alguna hamburguesa feta de soja, i de pa en menjo casi cada dia, però n’he disminuït molt el consum. De pasta ara en compro sense gluten. Em senta molt millor.

Prens complements?
Jo prenc suplement de vitamina B12 malgrat que fa poc vaig llegir que si et menges dues pastanagues ecològiques sense rentar ja ho tens, però per si de cas, em prenc el suplement, no costa gens.


Receptes preferides.
Gírgoles saltejades amb all i julivert, raviolis amb beixamel vegana, lasanya d'espinacs, batut de plàtan, makis d'alvocat, patates braves, xips de carxofa i de moniato, mandonguilles amb picada, cigrons amb espinacs al curri, sóc bastant senzilla.
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif


No hay comentarios:

Publicar un comentario