sábado, 24 de enero de 2015

MIRAR AMB ULLS D'INFANT

M’he emocionat amb un vídeo on hi havia tot de pares i mares amb els seus fills que anaven fent les ganyotes de gent que anava apareixent a la pantalla. Quan surt una nena amb una paràlisi i fa la ganyota, els nens la imiten i en canvi els pares es queden amb cara de circumstàncies. Es diu “Let’s see the difference with the eyes of a child”: Veiem les diferències amb els ulls d’un nen.

M’he transportat a aquell estiu quan jo tenia uns nou anys i el meu germà uns cinc. Érem de viatge a casa d’uns familiars. Havíem seguit uns dies la vida d’un porquet que tenien els meus oncles al seu jardí. Una tarda d’estiu van decidir que havia arribat el dia i que el farien a la brasa. Recordo la pena tan gran i com demanàvem si us plau, no us l’endueu. Recordo les nostres cares davant la safata amb el porquet socarrimat. Recordo no menjar res i sentir una profunda sensació de trobar-lo a faltar.

No crec equivocar-me si dic que tothom té relats semblants.

Quan tens la sort de compartir la teva vida amb infants, t’adones la sensibilitat que tenen vers aquestes causes. No hi ha diferències, tant es poden estimar una au, com un mamífer, com un rèptil.
Com va plorar el meu fill gran quan es va morir el hàmster!
Com va plorar la meva veïna quan va veure el seu peixet surant!

Hi ha algun moment en què desconnectem d’aquest sentiment tan pur d’amor cap a tots els sers. 

Recordem la frase coneguda "si poses un nen a una habitació amb una poma i un conill, jugarà amb el conill i es menjarà la poma".

Veure un tros de salsitxa al plat, quan ets petit (i no tant petit), és com veure un bric de llet, no fas la relació amb el seu origen ni amb les conseqüències que té aquest "aliment" al teu plat.

Tant de bo algun dia els adults veiem el món amb els ulls d’un nen.


Tant de bo aviat els deixem que puguin veure el món amb els seus ulls el temps que vulguin, sense que la nostra etiqueta “diferent a mi i als meus” se’ls enganxi.

Experiment de mares i pares davant les diferències:



Nen que descobreix d'on ve el pop del seu plat.

https://www.youtube.com/watch?v=lE4qVGBNnLY

No hay comentarios:

Publicar un comentario